Tandblegning – få hvide tænder igen

Farvel til misfarvning – simpelt og smertefrit – med blegeskinner

Er du ikke tilfreds med – eller endda rigtig ked af – dine misfarvede tænder? Så er en kosmetisk tandblegning en simpel løsning, der hurtigt gør dit smil smukt igen.

Det sker ved, at du får individuelt tilpassede skinner, som du selv fylder blegemiddel i dagligt og bærer. Inden for 10-14 dage kan resultatet ses på dine tænder – uanset om misfarvningen skyldes kaffe, te, rødvin, tobak eller andre farvestoffer.

Dette er den mest veldokumenterede, effektive og smertefri måde at blege tænder på.

Blegning af alle tænder: Spørg på klinikken

Blegning af enkelt tand: En enkelt misfarvet tand evt. forårsaget af rodbehandling, kan bleges separat med 1-3 besøg.

red-smile

NB: Er dine tænder misfarvede som følge af medicin, fluor eller slag, eller har du store fyldninger, er det ikke blegning, men plast og porcelæn, der er den rette løsning.

Blegeskinner

Brug af blegeskinner
Inden du sætter blegeskinnerne i munden og aften skal du gøre følgende:
1.    Børst tænder og skyl munden
2.    Placer 1/2 streg blege gel i begge skinner
3.    Fordel gelen i fordybningerne
4.    Tørlæg tænderne med papir eller lignende
5.     Sæt blegeskinnen på plads i munden med et let tryk og lad blegeskinnen blive i munden hele natten.
6.    Første 2 døgn undlad at indtage farvet mad f.eks. kaffe, te, rødvin, rødbeder og lignende.

Er tandblegning skadeligt?
Tandblegning er i princippet en kemisk proces, som ikke ødelægger tandsubstansen eller gør den sprød, men da naturens emalje er porøs, sætter farvestoffer sig fast i tidens løb. Hvilket kræver en ”brush-up”med års mellemrum..